phone-2
ساعت کاری ایمن درب شرق
address-ind

نحوه نصب درب ضد حریق چگونه است ؟

نحوه نصب درب ضد حریق

لیست عنوان مطالب

درب های ضد حریق به عنوان یکی از مهمترین درب های ایمنی شناخته می‌ شوند که هر یک از آنها روی ساختمان های متنوع نصب می گردند بنابراین نحوه نصب درب ضد حریق در عملکرد صحیح آن نقش کلیدی دارد. نصب درب ضد حریق باید بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد تا ایمنی و کیفیت لازم را به دست بیاورد. بدون شک آن دسته از افرادی که در مورد نحوه نصب درب ضد حریق اطلاعات زیادی ندارند نمی توانند به بهترین نحو ممکن این نمونه درب ها را نصب کنند. استفاده گسترده ای که از درب های ضد حریق می گردد موجب شده افراد در زمینه نصب و اجرای این نمونه درب ها پرسش‌ های زیادی داشته باشند پس بهتر است برای نصب کردن درب های ضد حریق از افرادی که نصاب درب ضد حریق هستند درخواست نصب کنیم.

برخی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که شما زمان نصب کردن درب های ضد حریق باید به آنها دقت داشته باشید تا درب ها کارایی و عملکرد مناسبی از خود نشان دهند را در ادامه معرفی می کنیم.

 

بهترین محل نصب درب ضد حریق

بهترین محلی که برای نصب درب های ضد حریق پیشنهاد می‌ شود پله های اضطراری و پاگرد ها می باشند چون محل نصب درب ضد حریق اگر در مکان مناسبی نباشد ساختمان ها در برابر آتش سوزی ایمن نمی‌ گردند. استفاده کردن از درب های ضد حریق در قسمت های مورد نظر موجب می گردد که راه خروجی انواع ساختمان ها زمان به وجود آمدن حادثه بدون مشکل باقی بماند.

استفاده کردن از درب ضد حریق در قسمت پاگردها و راه پله های اضطراری به ساکنین ساختمان اجازه می ‌دهد که زمان به وجود آمدن هر یک از حادثه های متنوع بتوانند سریعتر خود را نجات دهند. از طرفی باید بدانید که با نصب درب های ضد حریق در راه پله ها آتش به وجود آمده در طبقات گسترش پیدا نمی کند.

زمان نصب کردن درب های ضد حریق باید این مسئله را در نظر بگیرید که طبق شرایط متفاوت و بر اساس نظر کارشناس باید درب ها را در قسمت استاندارد ساختمان نصب کنید. شما باید به خوبی بدانید که در بسیاری از مکان‌ها مانند سالن های همایش، بیمارستان‌ ها، پالایشگاه‌ ها، فرودگاه‌ ها و غیره درب های ضد حریق باید نصب گردند. نکته مهمی که در مورد محل نصب درب ضد حریق وجود دارد این است که بدانید مکان مورد نظر برای استفاده از درب ضد حریق تا چه اندازه خطرناک می باشد. درب ضد حریق باید در هر یک از ساختمان ها مقاومت لازم را داشته باشد. اگر شما بتوانید بر اساس موقعیت ساختمان بهترین نمونه درب های ضد حریق را نصب کنید مقاومت ساختمان را در برابر آتش سوزی افزایش می دهید.

محل نصب درب ضد حریق

نکاتی در مورد طریقه نصب درب ضد حریق

برای طریقه نصب درب ضد حریق و حتی هر یک از انواع دیگر درب های ساختمانی باید به برخی از نکات ذیل دقت شود. البته باید بدانید که به دلیل اهمیت درب های ضد حریق نصب آنها باید با توجه و دقت بیشتری انجام شود. برخی از مهمترین نکاتی که زمان نصب درب ضد حریق باید به آنها دقت داشته باشید عبارت است از :

1. توجه به نوع درب ضد حریق

یکی از مهمترین نکاتی که زمان نصب کردن درب های ضد حریق باید به آن دقت شود نوع درب ضد حریق می باشد. درب های ضد حریق مدل ها و اندازه های متنوعی دارند که هر یک از آنها را شما می توانید بر اساس نیاز ساختمان خود خریداری کرده و نصب نمایید. پیش از نصب انواع درب های ضد حریق باید نوع آنها را بررسی کرده و سپس بر اساس مدلی که دارند استاندارد های لازم را جهت نصب آنها اجرا کنید.

2. دقت به یراق آلات درب

بر اساس مدل های متنوعی که درب های ضد حریق دارند باید بدانید که یراق آلات متفاوتی روی آنها نصب می گردد. پیش از نصب کردن یراق آلات درب های ضد حریق باید مدل و ویژگی های آنها را به خوبی بررسی کنید. در صورتی که شما با یراق آلات نصب شده روی درب های ضد حریق آشنایی نداشته باشید نمی توانید از کارایی و عملکرد آنها اطمینان خاطر به دست بیاورید. بر همین اساس جهت نصب انواع درب های ضد حریق بهتر است ابتدا یراق آلات درب ها را از نظر کیفیت و ساختاری که دارند مورد بررسی قرار دهید. طبق مدل و ساختار یراق آلات می توانید بهترین نمونه آنها را روی درب های ضد حریق نصب نمایید.

3. توجه به مکان نصب درب

توجه کردن به محل نصب درب ضد حریق یکی دیگر از نکات مهمی به شمار می رود که شما باید به آن توجه نمایید. هر یک از نصابانی که نصب درب های ضد حریق را بر عهده دارند به خوبی می‌ دانند که باید بر چه اساسی درب های ضد حریق را روی ساختمان نصب کنند. آنها مکان مناسبی را در ساختمان های متنوع برای نصب کردن درب های ضد حریق در نظر می ‌گیرند. راه پله‌ ها و پاگرد ها از جمله مکان‌ های مناسب ساختمان ها جهت نصب درب های ضد حریق شناخته می ‌شوند.

4. دقت به عملکرد درب

توجه کردن به عملکرد درب های ضد حریق به عنوان یکی دیگر از نکاتی معرفی می گردد که زمان نصب درب باید بررسی شود. عملکرد درب های ضد حریق در هر یک از ساختمان ها بسته به نوع ساختمان متفاوت می باشد. برخی از ساختمان ‌ها مانند نیروگاه‌ ها و پالایشگاه‌ ها که احتمال آتش سوزی شان خطرناک ‌تر است باید بهترین نمونه درب های ضد حریق را داشته باشند تا بتوانند مانع آتش سوزی گسترده در بخش های متنوع ساختمان شوند.

در انتها به این نکته بسیار مهم باید اشاره کنیم که محل و طریقه نصب درب ضد حریق در هر مکانی متفاوت خواهد بود. هر یک از انواع درب های ضد حریق بر اساس استانداردهای روی ساختمان ها نصب می شوند که ساختمان سازان باید آنها را بررسی کنند. استانداردهای بین ‌المللی مربوط به نصب درب های ضد حریق باید به خوبی زمان اجرای درب ها در نظر گرفته شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم در صورت خرید درب ضد حریق از ایمن درب شرق حتما برای نصب از نصابان متخصص این مجموعه کمک بگیرید زیرا علاوه بر کاهش خطراتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، ضمانت درب نیز تضمین خواهد شد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
میانگین امتیاز 2 (از 1 نظر)
سوال و دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *