phone-2
ساعت کاری ایمن درب شرق
address-ind

مراحل تولید درب ضد حریق چگونه است ؟

لیست عنوان مطالب

در این مقاله سعی کردیم بصورت تصویری مراحل تولید درب ضد حریق در شرکت ایمن درب شرق را از محل کارخانه و بصورت گزارش تصویری از خط تولید درب ضد حریق ارائه نماییم تا با قسمتی از فعالیت و تلاش عزیزان ما در مجموعه ایمن درب ناجی گستر شرق آشنا شوید.

مراحل تولید درب ضد حریق در ایمن درب شرق

تولید یک زنجیره بهم پیوسته است که برخی در این زنجیره بالا دست ما هستند و برخی پایین دست ما قرار دارند اما نکته مهم و اساسی پیوندی است که بطور زنجیر وار میان همه ارکان تولید بوجود آمده است. ایمن درب شرق نیز در بخشی از این زنجیره ناگسستنی قرار دارد و برای تولید درب های ضد حریق و تنوع بخشی به آن نیازمند تامین مواد اولیه خود می باشد بنابراین کیفیت را از انتخاب مواد اولیه شروع می کند که در این زنجیره، شرکتهای تولید ورق گالوانیزه یکی از شرکای تجاری ما محسوب می شوند.

مقاله مرتبط : درب ضد حریق گالوانیزه

برش و آماده سازی ورق های گالوانیزه

در ابتدای خط تولید درب ضد حریق پس از ورود ورق ها ابتدا ابعاد متناسب با استاندارد درب ها در سالن تولید برش خورده و با استفاده از نیروهای متخصص که هر کدام مسئولیت خود را به درستی درک کرده و به موقع انجام میدهند چرخه بهم پیوستن و شکل گرفتن یکی از درب های ضد حریق مستحکم و با کیفیت شروع می شود. در تصویر زیر بخشی از این مرحله تولید درب ضد حریق را به تصویر کشیدیم.

برش ورق در ابعاد درب ضد حریق
برش و آماده سازی ورق ها

استحکام بخشی به درب ضد حریق

بعد از آماده سازی ورق های گالوانیزه حالا نوبت به تهیه درب و ایجاد استحکام داخلی در آن می رسد تا استانداردهای لازم اعمال شوند و لایه های محافظت از آتش درون آن قرار گیرند. در تصویر زیر بخشی از این مرحله تولید درب ضد حریق را به تصویر کشیدیم.

استحکام بخشی درب ضد حریق
تولید اولیه درب و استحکام آن

نصب لولاها روی درب ضد حریق

در این مرحله لولاها بصورت استاندارد و در یک تقارن دقیق جهت استفاده بصورت دو جهته روی درب ضد حریق نصب می شوند. تصویر زیر نصب لولا روی درب از خط تولید درب ضد حریق را نمایش می دهد.

نصب لولا بصورت متقارن روی درب
نصب لولا بصورت متقارن روی درب

ساخت چهارچوب درب ضد حریق

در ادامه مراحل تولید درب ضد حریق به بخش ساخت چهارچوب مستحکم برای درب ضد حریق میرسیم که نیازمند متریال قوی است زیرا دربهای ضد حریق از دو جهت باید مقاوم باشند اول به دلیل استفاده در مواقع اضطراری است که چهارچوب مقاوم و مستحکم باعث عدم افتادگی درب و باز شدن سریع آن شود، دوم تحمل دمای بالاست که در صورت وقوع حوادث آتش سوزی، دمای بالای حریق باعث تغییر در شکل یا عملکرد درب نگردد پس این مهم در خط تولید درب ضد حریق شرکت ایمن درب شرق به خوبی و مطابق استانداردهای رایج صورت میگیرد.

چهارچوب درب ضد حریق
مرحله ساخت چهارچوب (کما) درب ضد حریق

رنگ و طرح دادن و وارد کوره کردن دربها

وقتی چهارچوب و درب بصورت خام آماده شدند حالا نوبت به زیباسازی و مقاوم سازی روی آن میرسد بنابراین در این مرحله ابتدا رنگ آمیزی شده و لایه ضد حریق کشیده می شود سپس درب ضد حریق برای قوام و استحکام به داخل کوره وارد می شود. نکته مهم در این بخش از خط تولید استفاده از طرح های دکوراتیو می باشد که در صورت درخواست مشتری متناسب با نقشه ای که خواسته است اجرا می شود.

مقاله مرتبط : درب ضد حریق دکوراتیو در طرح های مختلف

رنگ آمیزی و طرح دار کردن
مرحله رنگ، طرح و سپس کوره

نصب دستگیره های آنتی پنیک

یکی از مراحلی که نیازمند دقت فراوان در انجام آن می باشد نصب دستگیره های آنتی پنیک روی درب ضد حریق است زیرا ساختار دربها در ایمن درب شرق به نحوی است که به اندازه ی ذره ای نباید از حالت تقارن خارج شود تا مشتری بتواند بدون نگرانی درب را در هر جهتی که نیاز بود استفاده کند بنابراین دقت و ظرافت فراوانی برای نصب دستگیره های آنتی پنیک صرف می شود تا محصول نهایی بدون حتی یک میلیمتر نقص در ظاهر تحویل مشتری گردد.

مقاله مرتبط : دستگیره آنتی پنیک یعنی چه ؟

نصب دستگیره آنتی پنیک
نصب دستگیره آنتی پنیک

تست درب برای تحویل به مشتریان

مرحله پایانی در خط تولید درب ضد حریق نصب درب روی چهارچوب و تست بازو بسته شدن سریع و راحت آن می باشد تا مرحله کنترل کیفیت بصورت دقیق و تک تک روی تمامی دربها صورت پذیرد و اگر مشکلی وجود داشت در همین مرحله حل شود و مشکلات احتمالی روی دوش مشتری گذاشته نشوند زیرا مرحله کنترل کیفی نقش مهمی در رضایتمندی مشتریان دارد چون تمام اجزای درب ضد حریق تست می شوند تا بدون نقص از درب کارخانه تحویل شوند.

 

تست درب ضد حریق
تست درب ضد حریق برای تحویل نهایی

تجهیزات و متریال های مناسب برای تولید درب ضد حریق

در بالا با برخی مراحل مهم در تولید درب های ضد حریق و خط تولید ایمن درب شرق آشنا شدید اما این همه ماجرا نیست و صرفا بخشی از آن که قابلیت ارائه داشت را به تصویر کشیدیم اما نکات مهم دیگری نیز در ساخت درب ضد حریق وجود دارد که یکی از مهمترین آنها شناخت متریال ها و تجهیزات نصب شده روی درب می باشند بنابراین برخی از این تجهیزات و متریال ها را به اختصار توضیح می دهیم :

1. لاستیک های نسوز

لاستیک های نسوز به عنوان درزگیر درب های ضد حریق مورد استفاده قرار می گیرند که کیفیت بسیار عالی دارند. نصب لاستیک های نسوز روی درب ها موجب می گردد که آتش به دیگر بخش ‌های ساختمانی نفوذ پیدا نکند. پیشگیری از نفوذ آتش و دود بستگی به نصب لاستیک های نسوز دارد. لاستیک ها به دلیل اینکه نسوز هستند کیفیت زیادی دارند و مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان می دهند.

2. جک های آرام بند

جک های آهسته بازشو به عنوان یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده درب های ضد حریق شناخته می ‌شوند. این جک ها با استفاده از متریال های با کیفیتی تولید شده اند که طول عمر زیادی از خود نشان می دهند. با نصب جک آرام بند روی درب ضد حریق افراد به راحتی می‌ توانند درب را باز و بسته کنند. بعد از باز کردن درب ها به دلیل وجود این جک ها درب به صورت اتوماتیک و آهسته بسته خواهند شد.

3. لنگه درب های فلزی

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق باید بدانید که فلز می باشد. هر یک از لنگه های درب های ضد حریق با استفاده از فلز تولید شده است. استفاده کردن از فلز در هر یک از لنگه های درب ها موجب می گردد که درب حالت عایق مانند داشته باشد. از دیگر مواد تشکیل دهنده ای نمونه درب ها چهارچوب های ضد حریق می باشد. هر یک از چارچوب ها از جنس فلز و یا چوب هستند که ضخامت بالایی دارند. کیفیت بالایی هر یک از انواع لنگه های درب های ضد حریق بالا است و مقاومت زیادی دارند.

4. دستگیره های ضد حریق

آنتی پنتومیک یکی از مهم‌ ترین و اصلی ‌ترین متریالی می باشد که برای تولید دستگیره های ضد حریق مورد استفاده قرار می‌ گیرد. هر یک از دستگیره های درب های ضد حریق استیل هستند و کیفیت بالایی دارند. برای طراحی انواع درب ضد حریق از این دستگیره ها استفاده می کنند. عملکرد سریع و جنس بی نظیر دستگیره ها از جمله ویژگی ‌های مهم آنها به شمار می ‌رود. شما باید به خوبی بدانید که دستگیر های نصب شده روی درب های ضد حریق مدل ها و اندازه های متنوعی دارند. هر یک از مدل ها و اندازه های آن ها را بر اساس نوع درب می توانید انتخاب کنید و سفارش دهید.

5. پشم سنگ نسوز

یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق که باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد پشم سنگ نسوز است. برای طراحی و تولید انواع درب های ضد حریق در اندازه . مدل های متنوع از پشم نسوز استفاده می کنند. دقت داشته باشید که هر یک از انواع درب های ضد حریق لایه میانی دارند و در این لایه میانی پشم سنگ قرار گرفته است. مقاومت درب های ضد حریق به دلیل پشم سنگ نسوز افزایش پیدا می‌ کند. پشم سنگ نسوز به عنوان یکی از مهمترین مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق معرفی می گردد. پشم سنگ نسوز در برابر آتش می تواند حدود 4 ساعت مقاومت کند. دمای حدود 9۵۰ درجه سانتیگراد توسط پشم سنگ نسوز تحمل می‌ شود.

6. چهارچوب فلزی

شما باید به خوبی بدانید که یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده درب ضد حریق فلز می باشد. فلز به کار برده شده درون درب ها در اندازه های متنوع تولید می گردد. برای تولید و طراحی چهارچوب درب های ضد حریق از فلز استفاده می‌ کنند. ورقه های گالوانیزه یکی از مهمترین ورق های فلزی به شمار می‌ روند که جهت تولید درب های ضد حریق کاربرد زیادی دارند. ضخامت هر یک از این ورق ها به ۲ میلیمتر می رسد. رنگ هر یک از چارچوب‌ ها را بر اساس استانداردهای مشخص شده به صورتی طراحی می ‌کنند که نسوز باشد.

7. لولا نسوز

لولای درب یکی دیگر از قطعات تشکیل دهنده درب های ضد حریق می باشد که از جنس فلز است. درب های ضد حریق به دلیل متریال های نسوز و سنگینی که دارند دارای وزن زیادی هستند. لولا تکیه گاه امن برای لنگه درب ها به شمار می رود که نیاز است وزن زیادی را تحمل کند. بنابراین جنس لولا باید از فلزی مقاوم و سخت باشد. بسیاری از مواد تشکیل دهنده درب های ضد حریق از فلز است، چرا که فلزات در برابر دمای بالا تحمل زیادی دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
میانگین امتیاز 5 (از 2 نظر)
سوال و دیدگاه
2 پاسخ
  1. بازتاب: شاهی
    1. سلام دوست گرامی برای خرید مستقیم از درب کارخانه لطفاً با شماره های داخل سایت تماس حاصل کنید، توضحات کامل خدمت شما ارائه میشه. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *