phone-2
ساعت کاری ایمن درب شرق
address-ind

مشخصات فنی درب ضد حریق

مشخصات فنی درب ضد حریق

لیست عنوان مطالب

مشخصات فنی درب ضد حریق فلزی و دکوراتیو بصورت استاندارد مطابق با مبحث سوم مقررات ملی ساختمان به تفکیک اجزای مختلف شامل چهارچوب، رویه، لولا، یراق، دستگیره پانیک، پیچها، جوش ها و تمامی جزئیات آن در ادامه ارائه خواهد شد توضیح اینکه این جزئیات دقیقاً مربوط به گزارش فنی سازمان از محصولات ایمن درب شرق می باشد که لینک دانلود گزارش رسمی جهت بررسی و اطلاع شما بازدید کننده محترم در انتهای همین صفحه قرار داده شده است.

 

مشخصات فنی چهارچوب درب ضد حریق

با توجه به ضوابط مبحث سوم مقررات ملی ساختمان، چارچوب از ورق گالوانيزه ساخته مي شود. ستونكهاي چارچوب و قسمت فوقاني به يكديگر جوش داده شده اند و در ساختار پشتيبان نصب شده اند. چارچوب به وسيله پيچ هاي فولادي به ساختار پشتيبان متصل شده است. از پشم سراميك براي پر كردن فضاي خالي بين چارچوب و ساختار پشتيبان استفاده شده است. از درز گير مقاوم در برابر آتش در نقاط تماس چارچوب و ساختار پشتيبان استفاده شده است. درون لنگه بوسيله ورق هاي گالوانيزه تقويت شده است. درزگير پايه گرافيتي در خود چارچوب، نقاط تماس لنگه و لبه هاي فرو رفته چهارچوب استفاده شده است.

 

مشخصات فنی لنگه درب ضد حریق

در هر دو طرف لنگه درب از ورق های گالوانیزه تشکیل شده است و در درون لنگه از پشم سنگ بعنوان مواد عایق بندی استفاده شده همچنین در درون لنگه از ورق های گالوانیزه بعنوان تقویت کننده استفاده شده است.

سطح بیرونی دارای ورق گالوانیزه با ضخامت 9 دهم با عرض 97 سانت و ارتفاع 2 متر بهمراه عایق بندی از نوع پشم سنگ با چگالی 80 کیلوگرم در متر مکعب و ضخامت اسمی 5 سانت در داخل لنگه استفاده شده است.

ابعاد درب ضد حریق در ستونک های چارچوب 210 سانت قسمت فوقانی آن 105 سانت و ضخامت ورق 9 دهم است. عایق بندی از نوع پشم سرامیک، درزگیر مقاوم در برابر آتش پایه الومینیوم اکسید و دارای نوار درزبند پف کننده پایه گرافیتی است.

 

مشخصات فنی دستگیره و یراق درب ضد حریق

لنگه درب روی چهار لولای فولادی نصب شده که از نوع فولاد نرم ساخته شده در ایمن درب با ابعاد 12 در 2 سانت بوسیله پیچ های فولادی محکم شده اند.

دستگیره فولادی درب تولیدی شرکت در فاصله حدود یک متری از لبه لنگه استفاده شده و دستگیره پانیک نیز که تولید خود ایمن درب است بوسیله پیچ های فولادی نصب که ابعاد زبانه بولت آن 2.5 در 3.2 سانت می باشد.

آرام بند تولید کارخانه ایمن درب نیز در فاصله حدود 7 سانتی متری از لبه بوسیله پیچ های فولادی محکم شده است.

 

پوشش تزئینی و دکوراتیو درب ضد حریق

با توجه به اینکه رنگ بکار رفته تاثیری در نتیجه آزمون مقاومت نداشته و از نوع محافظت کننده در برابر آتش (رنگ های پف کننده) نبوده، استفاده از رنگ تزئینی معمول (پودری الکترواستاتیکی) قابل استفاده است و همچنین لنگه ها و چارچوب های محصول می تواند رنگ نداشته باشد.

لمینتهای تزئینی و روکشهای چوبی تا ضخامت 1.5 میلیمتر طبق استاندارد مجاز بر روی سطح لنگه ها و قاب های مجموعه درهایی که معیار نارسانایی را برآورده می سازند، نصب می شود.

لینک مرتبط : درب ضد حریق دکوراتیو شرکت ایمن درب

آزمون مقاومت درب ضد حریق استاندارد

ابعاد ذکر شده درب ضد حریق در مقاله حاضر امکان تغییرات به کوچک تر شدن یا بزرگتر شدن مطابق با استاندارد EN 1634-1:2014 را دارا می باشند بنابراین تست مقاومت درب ضد حریق ایمن درب شرق با ابعاد حاضر تفاوتی با استاندارد تغییر ابعاد فوق الذکر را ندارد و تا مدت 260 دقیقه در مرکز آزمون درب های ضد حریق دوام لازم را داشته و توانسته است استاندارد E240 را کسب نموده و برای سال جدید نیز تمدید نماید.

نتایج بررسی گزارش فنی درب ضد حریق ایمن درب شرق را می توانید با کلیک روی مشخصات فنی درب ضد حریق هم اکنون از وبسایت رسمی مقررات ملی ساختمان در لینک فوق دانلود و مطالعه نمایید.

 

نکته حائز اهمیت ابعاد سفارشی

مشخصات و جزئیات درج شده در گزارش سازمان ملی مقررات اجازه می دهد درب های مقاوم در برابر حریق تولید شده توسط ایمن درب شرق به میزان استاندارد تعیین شده از سوی سازمان در ابعادی خارج از ارقام درج شده در مجوز نیز تولید شود زیرا در بسیاری از پروژه های ساختمانی به دلیل پاره ای ملاحظات و یا بصورت سهوی محل قرار گیری درب ها عیناً مطابق با ابعاد استاندارد نمی باشد بنابراین کارفرمای محترم اندازه های خود را اعلام و کارخانه نسبت به تولید سفارشی آنها اقدام می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟
میانگین امتیاز 4.3 (از 3 نظر)
سوال و دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *